چند اشتباه افراد در استفاده از ایمیل برای بازاریابی اینترنتی
14 مه

چند اشتباه افراد در استفاده از ایمیل برای بازاریابی اینترنتی

چند اشتباه افراد در استفاده از ایمیل برای بازاریابی اینترنتی
اگر شما جزء افرادی هستید که به تازگی با بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل آشنا شدید و خیلی مشتاق استفاده از این ابزار هستید باید بگویم عجله نکنید چون این عجله شما ممکن است باعث شود شما برای افرادی ایمیل خود را ارسال کنید که اصلا شما را به یاد نمی آورند و یا اینکه متن ایمیل خود را به گونه ای نوشته باشید که افراد را برنجاند یا ناراحت کند یا حتی ممکن است ایمیل شما اسپم شود پس برای جلوگیری از این مسائل 3 اشتباه رایجی که افراد در بازاریابی ایمیلی انجام می دهند را به شما معرفی می کنیم:
اشتباه 1: اجازه نگرفتن
قبل از اینکه شما بخواهید ایمیلی را برای افرادی ارسال کنید باید از آن افراد اجازه کسب کنید این موضوع،باعث کاهش اسپم شدن ایمیل و درصد باز شدن ایمیل شما توسط افراد و خواندن متن ایمیل و در نتیجه کلیک خوردن لینک ایمیل شما می شود.
شما برای کسب اجازه از افراد باید کاری کنید که خود افراد ایمیلشان رابه شما بدهند به طور مثال شما یک فایل در ارتباط با طراحی بنر در سایت خود می گذارید و زمانی که افراد می خواهند فایل را دانلود کنند از آن ها می خواهید که ابتدا ایمیل خود را وارد کنند تا لینک دانلود برایشان ارسال گردد.
برای این کار بهتر است همان زمانی که ایمیل را از مخاطب دریافت می کنید متنی آماده کنید که حاوی این باشد که فرد با دانلود این فایل اجازه می دهد که ایمیلی هایی را از طرف سایت شما دریافت کند.
باید توجه داشته باشید پس از آنکه مخاطب به شما این اجازه را داد که ایمیلی از سمت شما برایش ارسال شود این امکان برایش وجود داشته باشد که اگر نخواست دیگر ایمیلی از شما دریافت کند به راحتی عضویت خود را لغو کند.
اشتباه 2: عجله کردن
در واقع عجله کردن در ارسال ایمیل ها بزرگترین اشتباهی می باشد که یک بازاریاب می تواند انجام دهد .گاهی اوقات افراد در یک لحظه تصمیم می گیرند که ایمیلی را ارسال کنند بدون آنکه محتوای مناسب یا عنوان مناسبی برای ایمیل خوددر نظر گرفته باشند .بنابراین عنوان و محتوای مناسب مهم ترین نقش را در باز شدن ایمیل ها ایفا می کنند.
بنابراین وقتی که محتوای ایمیل شما مناسب نباشد افراد ممکن است شما را به یاد نیاورند یا یادشان نباشد چه زمانی در سایت شما ثبت نام کرده اند در اینصورت وقتی ایمیل شما را می بینند روی دکمه ی هرزنامه کلیک می کنند.به همین دلیل زمانی که می خواهید ایمیلی را ارسال کنید عجله را کنار بگذارید و سعی کنید محتوا و عنوان خوبی برای ایمیل خود در نظر بگیرید تا درصد باز شدن ایمیل شما توسط افراد افزایش یابد.
اشتباه 3: فرض اینکه مخاطبان شما را نمی شناسند
شاید شما به هنگام دریافت ایمیل افراد فرم های زیبایی را طراحی کنید و در اختیار آن ها قرار دهید اما این به این معنا نیست که بعد از مدتی ایمیلی را برای آن ها ارسال کنید و آن ها شما را به یاد داشته باشند .در واقع اگر با مشتریان خود مرتبأ در تماس نباشید آن ها شما را فراموش می کنند و یادشان نمی آید که در سایت شما ثبت نام کرده اند بنابراین وقتی ایمیلی از شما دریافت می کنند آن را اسپمر می دانند.
نکته دیگر این است که ما ایمیلی را ارسال می کنیم و در متن ایمیل می نویسیم که سایت دیزاین مجیک این هفته آموزشی را ارائه می دهد که در آن کاربرد ابزار فتوشاپ را اموزش می دهد.فرض ما این است که افراد ما را می شناسند اما این فرض اشتباه است .به همین دلیل سعی کنید در متن ایمیل خود همیشه به تمام اطلاعات به صورت مختصر و مفید اشاره کنید تا امکان کلیک خوردن لینک های ایمیل شما افزایش یابد.

درباره نویسنده

پاسخ

website statistics مشاوره وردپرس پشتیبانی وردپرس